Anmeldelse: Doghouse (2009)

Posted: 16. april 2011 by Jakob, Apokalyptisk in Anmeldelse, Apokalyptisk, Film, Zombier
Tags: , ,

Folk der kender mig ved at en af mine ynglingsfilm er den britiske zombie komedie Shaun of the Dead. Siden den udkom i 2004 har der været flere forsøg, de fleste uden den store succes, på at lave kommedier eller aktion/kommedier basseret på zombie genren, hvor den nok mest kendte er Zombieland fra 2009 med Woody Harrelson og Jesse Eisenberg i hovedrollerne.

Men i dag så jeg en film som (næsten) kommer op på samme niveau som både Shaun of the Dead og Zombieland. Det drejer sig om filmen Doghouse fra 2009.

Filmen har et lidt anderledes plot end de fleste normale zombie film, da det kun er kvinder som bliver smittet med zombie virussen. Filmen omhandler en flok fyre som tager til den lille by Moodley for af slappe af en weekend (drikke sig banke lamme på den lokale pub) og opmuntre deres ven som er midt i en skilsmisse. De er vidt forskellige men enige om en ting; kvinder er forfærdelige.

Filmens "helte" klar til kamp

Desværre er Moodley ikke lige som de troede da den lille landsby, midt uden i ingenting, er blevet overrendt af blodtørstige zombie kvinder der kun har en ting på hjernen; mænd, og helst den døde af slagsen! Det er nu op til den lille flok at finde frem til hvad det hele lige handler om og hvordan de slipper væk fra dette mareridt igen. Filmen er en perfekt blanding af zombier, aktion og britisk humor. Kan du lide britiske og/eller zombie film skal du bestemt ikke gå uden og denne lille perle!

Jeg har valgt at give denne film karakteren 3 1/2 stjerne. Ikke fordi det er en fantastisk apokalyptisk film, men fordi det er en underholdende britisk zombie kommedie.

Filmens trailer

Kommentarer
  1. Film siger:

    Damn, jeg var slet ikke klar over at en sådan film eksisterede! Den lyder jo næsten for godt til at være sandt. Jeg vil se, om ikke jeg kan finde den med det samme. Jeg elskede zombieland, SOTD og selv den der norske zombie-naz-film. Doghouse ser fed ud!

    • Den norske zombie film du snakker om må vel næsten være “Død Sne”, den nød jeg også meget men synes alligevel Doghouse er endnu bedre, der er bare noget over britisk humor.

Skriv et svar

