Anmeldelse: Resident Evil – Afterlife

Posted: 28. april 2011 by Jakob, Apokalyptisk in Anmeldelse, Film, Post-apokalyptisk, Zombier
Tags: , ,

Resident Evil franchisen, der har været igang siden 2002, har indtil videre fået tre film i serien Resident Evil, Resident Evil: Apocalypse og Resident Evil: Extinction, og nu er den seneste film i serien Resident Evil: Afterlife kommet på DVD, og jeg har sammensat en lille anmeldelse for jer.

Versionen af filmen som jeg jer anmelder er Region 1, men der burde ikke være nogen forskel i forhold til den danske version.

Se min anmeldelse ved at læse hele indlægget… Filmen

Selvom jeg har set de første tre film i denne serie må jeg godt nok indrømme at Afterlife startede noget forvirrende, og uden større relation til resten af filmen. Den ligger ud med en heftig gang aktion og eksplosioner leveret af seriens front-kvinde Alice, der igen bliver spillet af Mila Jovovich, og halvdelen af tiden er man i tvivl om både hvad der foregår, hvem der bliver dræbt og hvorfor.

Filmen skifter derefter gear og en mere apokalyptisk stemning breder sig og vi får lidt af den dommedags plagede planet at se. Dette varer dog ikke længe da filmen endnu en gang tager et underligt plot twist som bringer ikke bare en række nye karakterne ind i filmen, men også bringer et par stykker fra de tidligere film tilbage, alt sammen igen ikke særlig intelligent lavet efter min mening, og historien kommer aldrig rigtig igang.

Filmen tager så igen fart og slutter med million km. timen og (desværre) en åben afslutningen der kræver endnu en film i rækken for at afslutte serien.

Som du nok kan forstå var jeg ikke særlig begrejstret for Resident Evil Afterlife og efter min mening er serien ved at dræbe sig selv i en underlig blanding af kedsomhed og aktion uden et plot.

DVD’en

DVD’en indeholder ud over et par interview og et kommentator spor en trailer til CGI filmen Resident Evil: Damnation, en film som jeg bestemt ikke fik lyst til at se efter traileren.

Bedømmelse

Resident Evil: Afterlife er ikke en film jeg vil anbefale med mindre du har en tømrermænds plaget søndag som skal bruges på at se en aktionfilm. Der er stort set indtet apokalyptisk relevands i filmen, og det der er forsvinder hurtigere end du kan sige Mila Jovovich.


Skriv et svar

