World War Z bliver helt “forkert”?

Posted: 16. august 2011 by Jakob, Apokalyptisk in Apokalyptisk, Film, Krig, Post-apokalyptisk, Pre-apokalyptisk, Zombier
Tags: , ,

Der er nu kommet en officel synopsis til World War Z filmen, og den er helt “forkert”, det er hvis man sammenligner den med bogen.

Max Brooks populære bog (læs den hvis du ikke allerede har) handler om en FN forsker der rejser rundt i verden efter enden på zombie-krigen for at høre folks historier og skabe et billede af krigens gru. Den nye synopsis er noget anderledes, ifølge flere kilder vil filmen nemlig komme til at handle om en FN forsker (Brad Pitt) der rejser verden rundt for for at undgå en zombie epedemi i at sprede sig over hele kloden.

The story revolves around United Nations employee Gerry Lane (Pitt), who traverses the world in a race against time to stop the Zombie pandemic that is toppling armies and governments and threatening to decimate humanity itself. Enos plays Gerry’s wife Karen Lane; Kertesz is his comrade in arms, Segen.

Der er af gode grunde mange delte meninger om denne ændring på nettet, og jeg er da også rimelig skeptisk og lidt skuffet. Filmens nye udgivelses dato er blevet sat til 21. december 2012.

Kilde; Quiet EarthIo9

Kommentarer
  1. Tak for en overfed blog, hvor jeg hele tiden glæder mig til nye oplæg. Du fanger fuldstændig min egen interesse for apokalyptiske historier (specielt zombier).🙂

    Jeg er stadig forhåbningsfuld med WWZ. Jeg havde nemlig også tænkt hvordan filmen skal laves når nu bogen skuer bagud. En film bestående af ene flashbacks ville være for anstrengende og mærkelig. Jeg tror ikke det vil fungere. Jeg håber at filmen stadig følger bogens delhistorier, selvom jeg forudser de bliver nød til at tilføje noget mere narrativt omkring hovedpersonen.

    Jeg kan foresten varmt anbefale WWZ som lydbog. Det fungerer fantastisk da, bogen jo er en række interviews…som Brooks højst sandsynligt optog. Lydbogen har skuespillere som: John Turturro, Alan Alda, Mark Hamill, Carl Reiner, Henry Rollins, Rob Reiner osv, til at lægge stemmer på personerne.

  2. Din anbefaling er hermed taget til efterretning

Skriv et svar

