Første indtryk af The Walking Dead sæson 2!

Posted: 17. oktober 2011 by Jakob, Apokalyptisk in Post-apokalyptisk, TV-serie, Zombier
Tags: ,

copyright AMCSom jeg før har skrevet er jeg så heldig at være bosat i Canada. og det betyder bl.a. at jeg i går fik set det første afsnit af anden sæson i AMC’s episke zombie tv-serie The Walking Dead!

Men lever den nye sæson op til den aktionfyldte første? Hvordan klarer Rick og Co. sig og holder serien kvaliteten? Læs mine første indtryk ved at se hele indlægget…

ADVARSEL, dette indlæg indeholder spoilers for både Sæson ét og to!

AMC havde lagt op til en rigtig zombie-søndag ved præmieren af The Walking Dead sæson 2, det hele startede med en genudsendelse af hele sæson ét (seks afsnit) fra middag, og der var massere af bag om serien mini-dokumentarer, zombiefyldte reklamer og spændingsfyldte trailere i løbet af dagen inden den længe ventede præmiere (som i øvrigt kørte hele tre gange i løbet af aftenen/natten).

Historien
Jeg vil ikke fortælle så meget om historien da jeg er sikker på at der er mange der venter med spænding på at se dette afsnit, men lidt for i alligtevel.

Rick og hans gruppe af overlevende er som de fleste nok husker netop sluppet ud af CDC bygningen i Atlanta inden den imploderede i en kæmpe eksplosion. Med stort set indtet håb og ingen reel plan vælger gruppen af køre mod Fort Bragg i håbet om der at finde flere overlevende. De når dog særlig langt inden en kombination af et kæmpe biluheld på den lokale motorvej og lidt motorproblemer stopper deres lille konvoj. Mens de forgæves forsøger at finde en måde at komme videre på bliver de overrendt af en stor horde af zombier der truer med at ende deres tur for evigt!

Zombierne
The Walking Dead handler jo om zombier så de skal selvfølgelig også nævnes her. De ser stadig fantastisk flotte ud, og ligesom i sæson ét har de mange forskellige looks og man får en god fornemmelse af at dette var mennesker fra alle lag af samfundet. Men alleligevel virker det som om de er ændret en smule, nogle af dem er hurtigere og de virker mere opmærksomme på deres omgivelser og bevægelser, en ændring jeg personligt ikke synes så godt om.

Alt i alt var det første afsnit af sæson to dog rigtig spændende, og havde en rigtig cliff-hanger slutning og jeg kan slet ikke vente til næste søndag. Historien har taget en noget anden retning end tegneserien, personligt synes jeg godt om dette da det gør den mere spændende, og jeg har på fornemmelsen af de to historier (tv og tegneserie) kommer hinanden lidt nærmere i de kommende afsnit.

Som sagt må vi vente noget tid inden vi kan se sæson to på dansk tv, men husk at sæson et meget snart kan ses på DR HD!

Kommentarer
  1. stig siger:

    jeps, sæson 1 får premiere på DR HD på søndag (23.10) kl 2145 – glæder mig som et lille barn til juleaften at se den med danske undertekster

    FED FED serie

  2. Tak for noget input på sæson 2 til os der ikke kan se den endnu! Jeg havde det nu ellers helt fint med at tegneserie og TV-serie ikke var ens, da jeg allerede har læst alt der er kommet i tegnet form.

  3. Benny Madsen siger:

    Mange kan jo købe season 1 på cdon eller blockbuster for 300 kr med danske undertekster, men beware, fordi man kan næsten ikke vente med at se mere, når de første 6 afsnit er set! (Jeg så dem i et hug!)

  4. Helt sikkert en fordel at de lader tegneserien og tv-versionen afvige fra hinanden. Jeg kan især godt lide de steder, hvor der lægges op til at de to er identiske, men man i sidste øjeblik tager røven på os bedrevidende nørder, som har slugt tegneserien. Som for eksempel da Rick bliver skudt i starten… sweet🙂

    Men så er der jo også sideplots, som stort set er ens i tegneserie og tv – som for eksempel mekanikeren Jim. Hans ofring for at kunne være sammen med sin zombieficerede familie var for mig et af tegneseriens allerstærkeste øjeblikke… det rørte mig til gengæld slet ikke i tv-serien😦

  5. Uha, uha hvor har sæson 2 efterhånden udviklet sig i en helt forfærdelige sæbeopera’sk retning – de sidste 2 afsnit (afs 3 og 4) har været decideret søvndyssende og kedelige. Uden noget moment eller fremdrift og skyd en lang pil efter zombie-action, der er flere krokodilletårer end der er headshots.

Skriv et svar

