Anmeldelse:2012 Ice Age

Posted: 24. november 2011 by Jakob, Apokalyptisk in Anmeldelse, Apokalyptisk, Film, Naturen, Pre-apokalyptisk
Tags: , , ,

Da jeg får ca. fire måneder siden omtalte traileren til Ice Age 2012 blev det , lidt overaskende, en af de mest set nyheder på siden nogensinde. Så da jeg fik mulighed for endelig at anmelde filmen holdt jeg mig selvfølgelig ikke tilbage.

2012: Ice Age handler om en løbsk gletsjer der med hastig fart er på vej fra Grønland mod det nordlige Amerika. Filmen er endnu en af The Asylums kreationer og det kan da også ses! Men hvor slemt står det til, er filmen overhovedet værd at se?

Læs hele min anmeldelse ved at se klikke på overskriften…

2012: Ice Age starter hurtigt ud med et mystisk vulkanudbrud i Island, og som alle amatør-geologer ved så udløser det selvfølgelig en kæmpegletsjer i Grønland (?!) der beslutter sig for at opnå en enorm hastighed da den begynder at bevæge sig med lynets hast imod det nordlige Amerika. Det lyder måske alt sammen meget mystisk men det skal man heller ikke tænke så meget over, det er trods alt en Asylums film, det handler om billige CGI effekter og massere af sne-aktion. Fra den aktionfyldte start tager filmen en drejning og begynder langsomt at handle om hovedperson Bill Hart (Patrick Labyorteaux, kendt fra bl.a. JAG og NCIS) og hans families forsøg på at nå til New York for at redde deres datter Julia (Katie Wilson) før det er for sent.

2012: Ice Age er på ingen måder en fantastisk film, og karakterene på nettet siger da også alt, på IMDb får den 2,4 stjerner mens Rotten Tomatoes giver den  16%. Men alligevel har den faktisk et eller andet over sig, det er svært at sige hvad det er. Skuespillet er rimelig dårligt, historien giver ikke meget mening, rent fakta mæssigt giver filmen slet ingen mening og de computeranimerede effekter er grinagtige, men alligevel er der et eller andet.

Måske er det første gang at The Asylum har ramt nogenlunde rigtigt et sted imellem billlig film og b-film. Den sidste Asylum film jeg anmeldte var The Battle of Los Angeles og den var så ringe at den ikke engang var sjov. Men 2012: Ice Age er faktisk værd at se synes jeg, kan du lide katastrofe film og generelt bare b-film, så burde du tage et kig på denne lille kolde perle.

(+)

2012: Ice Age er på ingen måde en god film, men den fortjener alligevel 2½ stjerne for at forsøge, plus en bonus stjerne for at være en ok Asylum film, noget der helt sikkert er sjælendt!

Kommentarer
  1. Henrik siger:

    Film der har dommedagstræk bliver jo aldrig helt dårlige.

    • Det kan vi godt være enige om

    • johnny siger:

      Jo dette er undtagelsen, for første gang slukkede jeg efter 30 min. pga at mine tær krummede så meget, at det gjorde ondt. dette er ikke en b-film, men en d-film (D=dårlig). hvis man har dummet sig og købt denne film, så kan den altid bruges til hade gave.

      • Personligt synes jeg faktisk ikke det er den værste film i verden så det ville være ærgeligt at slukke efter kun en halv time synes jeg. men giver dig bestemt ret i at man bør ikke ofre for mange penge på filmen, lej den i stedet!

  2. Krams siger:

    Så absolut den dårligste film jeg nogensinde har set. Alt er gennemført ringe.

Skriv et svar

