DR2 dækker jordens undergang

Posted: 5. december 2012 by Schjönning in Andre genrer, Apokalyptisk
Tags: , , , ,

Vi dækker mangt og meget her på Apokalyptisk, og forsøger at nå ud i så mange afkroge som muligt – fra guldalderkunst til zombiesplattere. Det meste af det vi skriver om kommer fra udlandet, især USA, og det derfor altid ekstra fornøjeligt at skrive om danske værker og arrangementer. Hvad det angår har DR2 vist lige slået rekorden.

DR2 dækker nemlig dommedag live, d. 21. december. På en eller anden måde har de regnet sig frem til at vi allesammen dør præcis klokken 22:18:13 – og nedtællingen er allerede i gang på en tilhørende hjemmeside.

Showet – hvis man kan kalde apokalypsen det – transmitteres direkte fra DRs Koncertsal på Amager, under ledelse af Rasmus Botoft (den høje halvdel af Rytteriet). Blandt gæsterne er en meget broget blanding af danske TV-celebriteter, blandt andet Brødrene Price og Brødrene Lund Madsen, samt Jan Gintberg og Bonderøven. Underholdning leveres af blandt andre TV2, Tuva Semmingsen og DR UnderholdningsOrkesteret.

Der er med andre ord ingen grund til at kede sig d. 21., heller ikke hvis man ikke er inviteret med til en af de mange dommedags-fester, der sjovt nok afholdes samme aften.

Kilde: DR2

OPDATERING:

Der er opstået debat om hvorvidt børn kan håndtere at DR2 sender showet. Følg med her.

Kommentarer
  1. Ifølge de fleste sider vil jorden gå under kl. 12:11 så det virker lidt spildt at hele showet først bliver sendt kl. 20🙂

    • Marius siger:

      My thoughts exactly! Jeg er på arbejde på fredag. Jeg arbejder i psykiatrien, hvor de fleste er overbevist om, at verden går under hver dag. Men på fredag er det altså alvor. ‘

      Jeg har sat en alarm på min telefon, der går af kl. 12:11, så jeg har 11 sekunder til at takke mine kolleger for samarbejdet. Vi har frokostpause på det tidspunkt, så det tager heldigvis ikke så lang tid. Hvis nu det skulle være falsk alarm(som vi har haft en del af de sidste år), vil jeg få lavet mig en t-shirt, hvor der står: “I survived the Apocalypse, and all I got was this lousy t-shirt.”

      Happy new b’ak’tun!

Skriv et svar

