Tiden oprandt … og drømmene blev knust

Posted: 10. december 2013 by Schjönning in Andre genrer, Games, Krig, Post-apokalyptisk
Tags: , , , , , ,

Gæsteskribent Nikolaj Balle binder sidste knude på historien om 2299-kampagnen – der viste sig at være fake!

Som mange nok allerede har fundet ud af var Survivor2299-sitet et hoax. Det blev afsløret i lørdags. Artiklen kunne så stoppe her, men synes nu alligevel jeg lige vil følge kampagnen til dørs. For på trods af skuffelsen over at det ikke var offentliggørelsen af et nyt Fallout-spil, synes jeg stadig der er masser af fede ting at tage med derfra. I hvert fald i et Apokalytisk øjemed.

Først og fremmest så vil jeg godt hylde manden bag projektet, for fake eller ej så var det yderst veldrejet og veludført. Det var med til at give den der mavefornemmelse som vi elsker ved undergangsfantasien, følesen af noget større og uundgåeligt der rammer os og brænder alt vi kender til aske, mens håbløshed, frygt, kaos og uvidenhed spreder sig som pesten i det 14. århundrede. Det er trods alt sjældent det rent faktisk lykkes at få bygget en sådan stemning op og så især på den måde og med den timing. Skal vi være vrede? Nej, det synes jeg ikke. Synes tværtimod at man skulle opfordre til flere af den her slags alternative rollespil og håber da lidt at Bethesda har taget lidt ved lære af hvordan denne kampagne er blevet eksekveret. Ja, jeg havde sgu nok hyret ham på stedet til at lave en ny reklamekampagne til det rigtige spil. For jeg synes det her har vist hvor meget fans elsker den slags og hvor vanvittigt ressourcestærke fans er. Det er jo intet mindre end imponerende og især taget i betragtning at denne kampagne kun har kostet omkring 1000$, hvad kunne man så ikke lave for 100.000? Nå, men man kan kun drømme og det vil jeg så gøre og i mellemtiden vil jeg kæmpe mig vej gennem Nevadaørkenens rædsler til New Vegas endnu engang. Vi ses en anden god gang, hvis jeg stadig er i live til den tid og ikke er blevet dræbt af en Deathclaw, en Giant Radscorpion eller mit hadeobjekt numero uno: en Cazador!

En stor tak til alle jer der har leget med, det har været sjovt og håber på snart at kunne vende tilbage, men til den tid med noget mere konkret.

– Nikolaj

Læs Nikolajs artikler om 2299-kampagnen her og her.

Kommentarer
  1. Jørgen siger:

    Så er det tid til at få forhåbningerne op igen!
    Bethesda har tilsyneladende registreret “Fallout: Shadow of Boston” ved det tyske trademark og patent kontor.
    Rygtet lyder at der vil være release 2017.
    http://www.vg247.com/2014/11/05/fallout-shadow-of-boston-trademarked-in-germany/

Skriv et svar

