david moodyForfatteren David Moody startede sin karriere med at udgive bøger online, da ingen af de store forlag ville udgive hans roman Autumn valgte han at udgive den gratis via hans hjemmeside som pdf.

Siden den spæde start, for mere end ti år siden, er der sket meget. Hans bog-serier Autumn og Hater er nu blevet udgivet af store forlag på mange sprog, og de er selvfølgelig også alle sammen at finde på nettet i forskellige e-bogs versioner.

Nu har Moody så valgt en lidt ny strategi i forbindelse med e-bøgerne. Han synes det er syn at læserne skal vælge mellem en trykt eller digital udgave af hans værker, så hvis man køber en David Moody roman i trykt udgave kan man nu gratis downloade e-bogs versionen, det samme er gældende hvis man køber bogen digitalt, der vil man nemlig modtage en kupon der giver rabat på den trykte udgave af bogen.

Personligt synes jeg rigtig godt om dette initiativ. Jeg elsker at side med en rigtig bog der hjemme, men på ferier og andet tager jeg altid min e-bogs-læser med i stedet. På denne her måde får jeg lov til at nyde begge versioner uden at skulle punge ekstra ud.

Kilde David Moody